24 lip 2012

Dania - Architektura

Odcinek II

To, co cieszy moje oko w tym pięknym kraju. 

Dlaczego pojechałam do Danii ?? Chyba głownie z jednego powodu: By nacieszyć oczy pięknem, które bije z każdego miejsca tego kraju. Spokój, cisza, harmonia, życzliwość ludzi - to chyba najbardziej rzucające się cechy tego cudownego kawałka ziemi. 
Przepiękne domy charakteryzujące się prostotą , elegancją, wykończone z dobrym smaczkiem ale bez większego przepychu. 
Prosto zgrzebnie i na temat . Brak ciężkich, brzydkich ogrodzeń, które niestety w Polsce rzucają się wszędzie w oczy, brak reklam na drogach, piękne pola i wiatraki kręcące się wśród łanów zbóż. To jest właśnie Dania w której zakochałam się 20 lat temu jako mała dziewczyna i ta miłość przetrwała do dzisiaj. Jednymi istna sielanka :-)
 Tam ludzie naprawdę potrafią żyć w zgodzie z naturą !




I jak się w czymś takim nie zakochać ???


Zapraszam do bajkowej galerii domów


Ten domek wyczaiłam pewnego razu jadąc wieczorową porą na rowerku. Czyż nie jest uroczy pośród tej zieleni ?








Schowany wśród łanów zboża, przy wąskiej asfaltowej drodze w pobliżu lasu....... Bajka !






Poniżej domki, które mijałam codziennie jadąc na rowerku do sklepu. 




Och i to patio wgłębi ......


I tak stałam i stałam i patrzyłam na ten dom i nie potrafiłam zrozumieć jak budynek, gdzie na dachu rośnie mech może być tak strasznie plastyczny...




Z głową pod dachem :-) Czyż nie uroczo ?


A to była moja miłość od pierwszego wejrzenia....






Mam nadzieję, że Was kochani nie zanudziłam, ale bardzo chciałam się z Wami podzielić tym pięknem :-)







9 komentarzy:

  1. Przepiękne domy....jest klimat...mam w rodzinę w Dani ale niestety nigdy tam nie byłam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to co ty tu kochana jeszcze robisz ?? Kupuj bilety i jedź :-)

      Usuń
  2. wspaniałe widoki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Kobitka , tu muszę przyznać CI rację ... chociaż ........ stęskniłam się trochę za naszymi górami :-)

      Usuń
  3. I jak tu się nie zakochać ? No jak ... ?
    Po prostu bajka ... ech, zazdroszczę :)))
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Olga :-) No bajka , bajka. W końcu to kraj Bajki Andersena :-) inaczej być nie może :-) Całusy

      Usuń
  4. Przepiękne i nie zanudziłaś mnie, mogłabym patrzeć na nie cały dzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To obiecuje że jeszcze coś wyciągnę z archiwum :-) Zapraszam

      Usuń
  5. ale fajne widoki,domki wspaniale...................... Ty cudnie taka usmiechnieta....................pokaz nam jeszcze co trzymasz w rekawie fajnego,wiem jeszcze masz mnostwo fotek fajnych:******

    OdpowiedzUsuń