9 cze 2012

Seraphine



Dwa dni temu , przypadkiem udało mi się obejrzeć w nocy świetny film w reżyserii Martina Provosta pt. Séraphine,  poświęcony życiu i twórczości francuskiej malarki Séraphine Louis. To bardzo poruszająca historia kobiety, która pracowała jako pomoc domowa , sprzątaczka u niemieckiego  kolekcjonera i krytyka sztuki Wilhelma Uhde . 



Jeżeli będziecie miały okazję zobaczyć ten film , to serdecznie polecam.

Bardzo spodobała mi się twórczość tej malarki.Oto kilka jej prac.










4 komentarze:

  1. Widziałam zajawkę filmu.ale noc to nie czas dla mnie na telewizję:))a swoją drogą-czemu dobre filmy puszczają w nocy a jakieś badziewia po południu:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie martw się kochana , ja też ubolewam, nad tym, że większość dobrych filmów puszczają w nocy. Na ten trafiłam przypadkowo i nie żałuję ...

      Usuń
  2. Widziałam,pomimo,że mocno ziewałam (ale nie z nudów!) to obejrzałam z wielką ciekawością film.
    Przyznam,że nie spotkałam się wcześniej z twórczością tej artystki,ale nadrabiam :) Bo podobnie jak Tobie i mnie bardzo się ona spodobała.Piękne obrazy.Sztuka naiwna,bez krzty naiwności...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Paula :-)

      Przyznam Ci się bez bicia , że też wcześniej tej malarki nie znałam. Już miałam zasypiać na sofie i nagle stwierdziłam, że jednak oglądnę ten film. Pomijam, że nie wiedzieć dlaczego poryczałam się na filmie ale....... uważam, że był bardzo ale to bardzo życiowy. Zaczęłam się nawet podczas filmu zastanawiać dlaczego ludzi wrażliwych traktuje się nawet w dzisiejszych czasach w taki a nie inny sposób.............. piękny film

      Usuń